دلنوشته ها...

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۰۳ ب.ظ

Léon: The Professional

ییش نوشت: هدف من از نوشتن این متن نقد فیلم و یا بررسی تخصصی نیست. بلکه روایتی هر چند ناقص از تجربه و احساسی است که از فیلم داشتم.

پیش نوشت: اگر فیلم را ندیده اید بهتر است ابتدا دچار فیلم شوید و بعد این متن را بخوانید.


Léon: The Professional

لینک imdb     -     لینک metacritic


حرفه ای ها هم عاشق می شوند و بعد فنا می شوند.

کسی که ادعا می کند که در برابر هیچ چیز تسلیم نمی شود هم وقتی در تور عشق می افتد مثل موم می شود و فدای معشوق می شود.  لئون هیت منی(آدم کشی) که یک عشق ناموفق را پشت سر گذاشته بود و همان عشق بود که او را به این مسیر تاریک انداخته بود دیگر دوست نداشت چیزی شبیه به آن را تجربه کند. اما دخترک با اصرار و ترحم طلبی خود را وارد زندگی لئون کرد تا زندگی لئون با گذشته یک فرق اساسی کند. عشق. این عشق بسیار آرام به درون دل لئون خزید در حالی که خودش اصلا تصوری از آن نداشت. اما این یک عشق ساده با پایانی خوش نبود. لئون و دخترک وارد بازی شده بودند که پایانی جز مرگ نداشت. هنگام مرگ که معنای زندگی درک می شود و مهم ترین سرمایه انسان همان زندگی می شود لئون تصمیم گرفت که زندگی برای دخترک ادامه داشته باشد و خود را فدا کرد.

دخترک در خانواده ای بزرگ شده بود که هیچ کس برای دیگری اهمیتی قائل نبود و محبت به سختی در آن راه می یافت. اما حس تلخ انتقام برادر کوچکترش او را پرورش داده بود. احساساتش را بزرگ کرده بود. می دانست چگونه حس عشق و انتقام را با هم داشته باشد.  

کنار هم قرار گرفتن لئون و دخترک تصویری از کنار هم قرار گرفتن دو انسان کاملا متضاد بود. دو انسان از دو جنس متفاوت، از دو نسل متفاوت، از دو روحیه کاملا متفاوت، از دو انگیزه مفاوت و ... .که این هم نشینی تضاد ها جذابیتی دو چندان به فیلم میداد. فیلمی دوست داشتنی و قابل احترام که در پایان حس خوبی به بیننده می دهد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۳۱
حمیدرضا ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی