دلنوشته ها...

پنجشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۷ ب.ظ

در ملت عشق

شاید درست نباشد که راجع به عشق حرفی بزنم. تا غرق دریای عشق نشوی نمی توانی درک کنی که عشق چیست. اما کتاب ملت عشق مثل قایقی است که تو را به دریای عشق می برد و می گذارد چند لحظه ای بر روی دریا عشق شناور باشی و از بیرون به آن بنگری. داستان دیدار مولانا و شمس. داستان ملاقات  دو انسان که روحشان آینه هم بود. دو انسان که در واقع یکی بودند. رنج یکی دیگری را می آزرد و خوشحالی یکی دیگری را شاد می کرد. داستان حرکت دو نفر به سوی یکی شدن و کمال. اصلا مگر می شود عاشق بود و تغییر نکرد و ایستاد. این یکی از قاعده هاست. حتی سرزمین بی کران عشق هم قاعده دارد. چهل قاعده به کثرت عدد کمال. هر قاعده پله ایست به سوی یکی شدن. اصلا مگر در عشق دویی وجود دارد؟ هر چه هست همان یکیست.


ملت عشق

لینک خرید کتاب از فیدیبو


در ملت عشق انسان ها سن ندارند. دلهایشان هست که با هم صحبت می کنند.گاهی حتی ساعت ها خاموش کنار هم می نشینند و با زبان دل صحبت می کنند. اصلا می دانی چیست؟ تا زمانی که زبان بدن خاموش نشود و دو چشم سر بسته نشود، زبان و چشم دل باز نمی شوند. اسرار عاشقان را جز عاشقان درک  نمی کنند. مردم عادی عشق را توهم و عاشقان را دیوانه و جسارت عاشق را حماقت می دانند. عاشق هم ازین اتفاق ناراضی نیست. زیرا عاشق وقتی بالا می رود که از حرف مردم بالاتر باشد. نام و شهرت و آبروی خودش برایش مهم نباشد. تنها در آن صورت است که می تواند مسیر عشق را طی کند. آدم ها هر چه بیشتر صاحب مال و شهرت می شوند خیال می کنند که بیشتر از آن بی نیاز می شوند. در حالی که هر بیشتر به دست می آورند بیشتر به آن وابسته می شوند و از دست دادنش برایشان گران تر می شود. هر چه از نردبان بالاتر بروی زمین خوردنت هم سخت تر می شود. این قانون دنیاست.

در این عالم هیچ کس طرد شده نیست. دل های پاک را چه بسا در خرابه ها و در میان فقرا و جذامی ها بیابی. دست از قضاوت باید کشید. اصلا زندگی دیگران به ما چه؟ همه ی انسان می توانند به سوی کمال حرکت کنند فقط کافی است که به دل خود رجوع کنند. شاید حتی آنان که در نگاه ما عقب ترند، در طریق حق از ما سال ها جلوتر باشند. اصلا آدمی در تضاد رو به کمال می رود. این هم یکی از قاعده هاست. از فقر به غنا و از ذلت به عزت و از فساد به حق.

قاعده چهلم: عمری که بی عشق بگذرد، بیهوده گذشته. نپرس که آیا باید در پی عشق الهی باشم یا در پی عشق مجازی، عشق زمینی یا عشق آسمانی یا عشق جسمانی؟ از تفاوت ها تفاوت می زاید. حال آن که به هیچ متمم و صفتی نیاز ندارد عشق. خود به تنهایی دنیایی است عشق. یا درست در میانش هستی، در آتشش، یا در بیرونش هستی، در حسرتش."

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۹
حمیدرضا ...

نظرات  (۱)

وای که چقدر این کتاب خوب بود دلم برای شمس تنگ شد باید بیشتر ازش کتاب بخونم 
پاسخ:
آره عالی بود کتابش. برا من جزو کتابایی بود که هیچ وقت از ذهنم نمیره. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی